Support

Bekijk hier de veelgestelde vragen over Dé Opleverapp

Staat je vraag hier niet bij? Stel dan je vraag via ons helpcenter. Wij zullen zo spoedig mogelijk reageren.

Algemeen

Wat is het verschil tussen Mijn formulieren, Mijn concepten en Mijn documenten?

Binnen Dé Opleverapp wordt er gewerkt in een “drietrapssysteem”.

Mijn formulieren
Een formulier dat voor u beschikbaar is voor het uitvoeren van bijvoorbeeld een oplevering, vindt u onder ‘Mijn formulieren’.

Mijn concepten
Wanneer u start met het invullen van dit formulier, wordt het een concept. Het gedeeltelijk ingevulde formulier is te vinden onder ‘Mijn concepten’.

Mijn documenten
Zodra een formulier is afgerond, is het conceptformulier een document geworden en is deze te vinden onder ‘mijn documenten’.

Wat is het verschil tussen Dé Opleverapp op de computer en via de app op mijn mobiel?

Dé Opleverapp is te gebruiken op zowel uw internetbrowser als via de app die is te downloaden uit de store.

Via de internetbrowser krijt u toegang tot alle functies van Dé Opleverapp. Dit betekent dat u hier de rapporten kunt ontwikkelen, de gebruikers kunt beheren en toegang krijgt tot de verschillende beheerfunctionaliteiten.

De app voor uw smartphone of tablet is speciaal ontwikkeld voor het uitvoeren van de opleveringen in het veld. Zo kun je snel en onbeperkt foto's toevoegen via de camera, maar ook offline aan het werk. Met de app is het niet mogelijk om beheerfunctionaliteiten uit te voeren.

Gegevens die tijdens de oplevering worden verzameld zijn na de synchronisatie ook op uw computer, of ieder ander device met een internetverbinding beschikbaar.

Waarom zie ik bepaalde opties in het menu niet?

Aan een gebruiker worden, afhankelijk van zijn of haar functie binnen de organisatie, specifieke rechten toegewezen. Standaard krijgt een gebruiker geen extra rechten toegewezen en zal daarom alleen maar Mijn formulieren, Mijn concepten en Mijn documenten in het menu aantreffen.

In de meeste gevallen worden door uw organisatie 1 tot 2 beheerders van Dé Opleverapp toegewezen. Deze beheerder heeft de mogelijkheid om de volgende organisatierechten toe te wijzen aan u als gebruiker:

  • gebruikers-/groepen;
  • formulieren;
  • gegevensbronnen;
  • exports beheren;
  • organisatie instellingen wijzigen.

Welke betaalmogelijkheden accepteert Dé Opleverapp?

Dé Opleverapp accepteert de volgende betaalmogelijkheden

  • iDeal
  • Creditcard
  • Paypal
  • Automatische incasso

Hoe kan ik mijn licentie opzeggen?

Eén licentie van Dé Opleverapp kun je zowel per maand afnemen als per jaar. Daarnaast kun je kiezen om te betalen per maand of door middel van een automatische incasso.

Licentie opzeggen bij een automatische incasso
Als je betaalt door middel van een automatische incasso, dan zullen wij aan het einde van je licentie automatisch het nieuwe termijn van je rekening incasseren en de licentie met een maand of jaar verlengen, afhankelijk van je gekozen licentie. Je kunt je licentie opzeggen door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord in de browser van je computer of laptop. Vervolgens navigeer je naar Organisatie en vervolgens naar Abonnement.

In het overzicht van je abonnement zie je een paarse balk. Hierin zie je de datum staat tot wanneer je licentie loopt. Rechts kun je op Automatisch verlengen uitschakelen klikken en je licentie stopt dan per de datum die je eerder ook in de paarse balk zag.

Licenties los kopen
Het is ook mogelijk om iedere keer los een licentie te kopen voor x aantal gebruikers voor x aantal maanden / jaren. Je licentie loopt dan tot de einddatum en als je wilt verlengen koop je opnieuw een licentie. Opzeggen is dan ook niet nodig, aangezien je licentie loopt tot de einddatum en daarna automatisch stopt.

Digitale rapportages

Waar in Dé Opleverapp kan ik rapporten aanmaken en beheren?

Voorwaarde: uw gebruikersaccount moet het organisatierecht ‘formulieren beheren’ toegewezen hebben gekregen.

Wanneer u op uw PC inlogt in Dé Opleverapp met uw account, ziet u als 4e optie in het menu aan de linkerkant het onderdeel ‘Formulieren’, te herkennen aan het groene tandwieltje. Wanneer u hier op klikt, heeft u de mogelijkheid om de aangemaakte formulieren binnen uw organisatie te openen en te beheren. Tevens heeft u de mogelijkheid om rechts bovenin op het + symbool ‘Nieuw formulier’ te klikken.

Hier kunt u een template formulier uit onze template store openen en te beheren (een template is een goede basis voor uw nieuwe formulier). Of kies voor ‘Leeg formulier toevoegen’.

Begin daarna met het aanmaken van een sectie. Zie een sectie als een nieuw hoofdstuk. In een sectie kunt u vervolgens uw formulier van begin af aan te bouwen naar uw eigen wensen.

Hoe voer ik een oplevering uit?

Een oplevering voert u uit op locatie door Dé Opleverapp te openen op uw mobiele apparaat (tablet/smartphone). Vervolgens opent u, na inloggen, het gewenste rapport bij ‘Mijn formulieren’.

Indien u uw rapport al heeft voorbereid (concept) wordt het aantal aangemaakte concepten bij het rapport getoond in een blauw rondje aan de rechter bovenkant van het conceptformulieren-icoon.

Afhankelijk van het aantal aangemaakte concepten, kiest u a.d.h.v. de opgeslagen datum en tijd het juiste concept om verder in te vullen.

Kan ik de rapportage voorbereiden (voor gebruik voorzien van data)?

Ja, dit is mogelijk. U kunt het rapport openen op zowel uw desktop/browser als binnen de app. U gaat naar uw rapport (bij ‘mijn formulieren’) en start vervolgens een nieuw concept.

Vul hier de voor te bereiden velden in. Wanneer u hiermee klaar bent kiest u voor opslaan en sluit u het concept. (Indien App: synchroniseert u de app zodat het concept naar de Dé Opleverapp server toe wordt gestuurd en alle ingevulde data veilig weg is geschreven). Het concept kunt u vervolgens weer openen op de locatie om de inspectie/audit verder uit te voeren.

Kan ik bestaande data ook in een rapport importeren?

Ja, dit is mogelijk. Bij het bouwen van een rapportage biedt Dé Opleverapp een aantal Import elementen. Hiermee is het mogelijk om gegevens uit een eerder afgeronde rapportage, een externe gegevensbron, of API-connector te importeren in uw rapport, waardoor uw formulier (deels) voor u wordt ingevuld. Dit levert u een enorme tijdsbesparing op.

Management vragen

Waar blijft de data die ik opsla en kan ik die data opnieuw gebruiken?

Data die na een inspectie wordt opgeslagen, wordt weggeschreven naar de Dé Opleverapp cloudserver. Hiervandaan wordt alle informatie die eerder is opgebouwd en ingevuld ook weer opgehaald zodra u deze nodig heeft.

Informatiebeveiliging beschouwt Maxdoro als haar core competence en wij doen dan ook geen concessies op dit gebied. Dé Opleverapp is ontwikkeld volgens de beveiligingsstandaarden die het Centrum voor Informatiebeveiliging en Privacybescherming stelt. De applicatieserver bevindt zich in een ISO 27001/2 gecertificeerd datacentrum in Nederland.

Het is ook mogelijk om data on-premise te beheren.

Hoe maak ik een professioneel rapport van de oplevering?

In Dé Opleverapp maakt u makkelijk een professionele rapportage van de verzamelde informatie. Zodra u een formulier heeft afgerond (tot document) heeft u direct de mogelijkheid om hier een rapportage van te downloaden in het door u gewenste bestandsformaat (PDF, Word, Excel).

Het rapport wordt opgemaakt aan de hand van de instellingen die op organisatieniveau zijn ingesteld: organisatielogo, titelblad afbeelding, inhoudsopgave, paginanummers, voettekst etc.

Zijn digitale handtekeningen rechtsgeldig?

Er zijn drie stappen te onderscheiden in de rechtsgeldigheid van documenten. Dé Opleverapp voldoet aan twee van deze drie stappen. Door via ‘Share Documents’ uw bestanden te delen, wordt geregistreerd wanneer een document bij iemand is afgeleverd en wanneer deze is geopend.

Koppel Dé Opleverapp aan SignRequest en u kunt de rapporten op afstand laten ondertekenen met de rechtsgeldigheid van SignRequest.

Technische vragen

Waar kan ik mijn bedrijfslogo en kleuren aanpassen?

U kunt dit alleen wijzigen indien aan uw account het organisatierecht ‘organisatie instellingen wijzigen’ is toegewezen.

Uw bedrijfslogo, zoals deze op de rapportage wordt getoond, is aan te passen bij het onderdeel ‘Document Instellingen’ bij het menu item ‘Organisatie’.

Het aanpassen van kleuren is een (extra) betaalde feature. Wilt u hier gebruik van maken? Neem dan contact op met onze supportafdeling.

Kan ik koppelen of integreren met een backoffice applicatie?

Dé Opleverapp is ontwikkeld als een generieke applicatie waardoor in theorie elke backoffice applicatie te koppelen is met Dé Opleverapp. We hebben veel ervaring in het bouwen van API koppelingen en zorgen er zo voor dat de server van uw organisatie niet belast wordt. Wilt u meer weten neem dan contact met ons op.